goBundl

shape

BRIEF:
goBundl fungerer som bindeled imellem forbrugeren og dennes forsikring. Hvis forsikringskunden sammen med sit fællesskab ikke får nogen skader, kan hele fællesskabet få en del af forsikringspræmien tilbage. Udfordringen var bare at de fleste ikke vidste hvordan det fungerede, og både kvalitative og kvantitative tests viste, at målgruppen fandt forsikringer kedelige og indviklede. Jeg fik derfor til opgave, at designe et koncept, som skulle informere målgruppen om goBundl og forsikringer generelt - men på en underholdende måde.

LØSNING:
For at overkomme udfordringerne til målgruppen designede vi i min gruppe et spilkoncept, som underviser folk i forsikringer, og på en indirekte og spændende måde introducerer dem for goBundl. I spilprototypen bruges en blanding af video og quiz, som fanger og underholder brugeren, imens de bliver undervist i emnet.




sketch


TESTIMONIAL:
"Jeg er meget imponeret over, hvordan gruppen på så kort tid har formået at skabe en løsning, der via gamification skaber kontakt til kunden på en interaktiv måde. Med en klart defineret målgruppe giver løsningen et konkret bud på, hvad brugerne efterspørger - og hvordan vi som virksomhed kan opfylde disse behov på en sjov måde. Det er forsikring tænkt anderledes!"

Jakob Vang Glud, CEO
goBundl