Hyundai

shape

BRIEF:
Hyundai i10, er en bil som mange bilkøbere har i hovedet, når de leder efter en ny bil. Den er af Bilpriser.dk blevet valgt som Danmarks mest økonomiske pendlerbil og af Berlingske Media til årets bedste mikrobil 2017. Men Hyundai manglede at skille sig ud fra de resterende mikrobilsmærker, især hos det yngre kvindelige segment.

LØSNING:
Løsningen er en online personlighedstest som bruger gamification udformet som en datingprofil, for tre forskellige personligheder. Testen er designet så den fanger og underholder brugeren, imens de desuden bliver informeret om fordelene ved at købe en Hyundai i10. I alle tilfælde af svarmulighederne ender man med en Hyundai i10 – men måden bilen fremstår, afhænger af, hvilken personlighed brugeren får tildelt. Efter brugeren får resultatet af testen, kan personen deltage i en konkurrence ved at oplyse informationer på sig selv. På denne måde øger vi også chancen for at vores kampagne skaber leads for Hyundai.




sketch sketch sketch


TESTIMONIAL:
”Effektfuld præsentation og et velgennemtænkt kampagneoplæg, som klart oversteg mine forventninger. Så meget, at jeg stadig her en måned senere har oplægget, som mere eller mindre kunne være en plug and play-løsning for os, liggende på mit bord. Oplægget var på niveau med dét, vi normalt ser fra et godt kreativt bureau.”

Maria Baagø Meldgaard, Digital Marketing Manager
Hyundai